Veelgestelde vragen

Bedrijf

Wat is het verschil tussen het Onderdelenbedrijf en het Autobedrijf?

Hoe neem ik contact op?

Wat zijn de openingstijden?

Welke taal spreken wij bij Bart Ebben?

Hebben jullie fysieke winkels?

Waar kan ik reviews over Bart Ebben lezen?

Onderdelen

Van welke merken verkopen jullie onderdelen?

Hoe vind ik een onderdeel op de website?

Hoe vraag ik een onderdeel aan?

Is alles bij jullie op voorraad?

Wat zijn de afkortingen bij een onderdeel?

Verkopen jullie complete auto's?

Hoe reviseren jullie onderdelen?

Auto gegevens

Waar kan ik mijn Chassisnummer vinden?

Waar kan ik de Productiedatum vinden van mijn auto?

Waar kan ik de Kleurcode vinden van mijn auto of onderdeel?

Bestelling

Hoe weet ik zeker dat ik het juiste onderdeel koop?

Wat zijn de BTW tarieven en margeregeling?

Hoe zie ik wat de status is van mijn bestelling?

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Naar welke landen leveren jullie?

Met welke transporteurs werken jullie?

Wat zijn de verzendkosten?

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Waarom moet u het Chassisnummer doorgeven?

Retourneren

Hoe stuur ik een onderdeel retour?

Hoe doe ik een garantieclaim?

Wat moet ik doen met een statiegeld onderdeel?

Wat moet ik doen als er transportschade is?

Wat moet ik doen als ik het foute onderdeel heb gekocht?

Wat moet ik doen als het foute onderdeel is geleverd?

Wat moet ik doen als ik toch het onderdeel niet nodig heb?

Account

Hoe maak ik een account aan?

Hoe maak ik een zakelijk account aan?

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Hoe schrijf ik mij in/uit voor de nieuwsbrief?

Hoe log ik uit?

Wat is het verschil tussen het Onderdelenbedrijf en het Autobedrijf?

Het Onderdelenbedrijf Bart Ebben en het Autobedrijf Bart Ebben zijn beide gevestigd op Sluisweg 18 Malden. Hoewel wij nauw samenwerken, zijn het aparte bedrijven, zie hier het verschil:

Bij het Onderdelenbedrijf Bart Ebben verkopen we nieuwe en tweedehands onderdelen. Hier demonteren wij auto's en zorgen ervoor dat we altijd de juiste onderdelen op voorraad hebben voor de klant.

Bij het Autobedrijf Bart Ebben kun je occasions kopen, APK laten keuren en uw auto laten repareren.

Hoe neem ik contact op?

U kunt op de volgende manieren contact opnemen met Bart Ebben:

Wat zijn de openingstijden?

Welke taal spreken wij bij Bart Ebben?

Hier bij Bart Ebben spreken wij Nederlands, Duits en Engels.


Voor de Nederlandse site ga je naar bartebben.nl
Voor de Duitse site ga je naar bartebben.de
Voor de Engelse site ga je naar bartebben.com

Hebben jullie fysieke winkels?

Nee, wel kan je je van te voren bestelde onderdelen afhalen bij Onderdelenbedrijf Bart Ebben in Malden.
Ook sturen we onderdelen naar garages door het hele land welke het onderdeel voor u in kunnen bouwen. Alles met de levering de volgende dag.

Waar kan ik reviews over Bart Ebben lezen?

Wij bij Bart Ebben streven naar het leveren van het perfecte onderdeel. Hierdoor zijn onze klanten zeer positief en dit laten ze merken door reviews te schrijven over ons bedrijf. Hier kunt u de reviews lezen:


Van welke merken verkopen jullie onderdelen?

We zijn gespecialiseerd in onderdelen van Citroën, DS en Peugeot.

We weten alles over de auto’s die gemaakt worden door Stellantis.
Stellantis is een fusie tussen PSA (Peugeot Société Anonyme) en FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

De volgende merken hebben wij op voorraad:

Hoe vind ik een onderdeel op de website?

Om je optimaal te laten zoeken in ons grote onderdelen aanbod is het belangrijk om te weten wat je ziet in onze resultaten. Hier vind je een aantal belangrijke zaken die je helpen om je keuze zo goed mogelijk te maken:

  • Waar zoek je op?
    Je kan boven in de zoekbalk zoeken op woorden zoals deur of versnellingsbak 3008. Je krijgt daarmee enorm veel zoekresultaten. We geven daarbij filters om sneller bij je gewenste onderdeel uit te komen. Wil je 100% zeker zijn van je keuze gebruik dan onze pasgarantie. Door in het winkelwagentje het chassisnummer van je auto op te geven kan ons adviesteam valideren of het gekozen onderdeel bij je auto past. Deze service kost niets extra en vertraagd de bezorging niet. Het is altijd raadzaam om van deze pasgarantie gebruik te maken voor de beste ervaring met onze gebruikte onderdelen.


  • Zoeken op nummer
    In onze zoekbalk kan je zoeken op originele nummers van de fabrikant (OEM nummers) maar ook op de nummers die daadwerkelijk op je eigen onderdeel staan (Product nummers).

    (OEM betekent: Original Equipment Manufacturer)

    In de zoekresultaten komen vele onderdelen naar voren. Dat zijn er vaak nog al wat, vandaar dat we filters hebben gemaakt in de zoekresultaten. Alle resultaten staan op alfabetische volgorde en het aantal onderdelen welke we in huis hebben staat tussen haakjes vermeld. Van bijna alle onderdelen weten we wat de kilometerstand is van de donorauto. Deze zetten we vooraan in de informatieregel.


  • Zoeken op kenteken of merk/model
    Als je het kenteken ingeeft zoekt de site alle onderdelen op die met op de ingegeven auto passen. Dit zijn er vaak heel erg veel. Vandaar dat we ze hebben onderverdeeld in groepen. Per groep is het weer onderverdeeld in kleinere subgroepen.De resultaten uit de subgroepen zijn onderverdeeld in varianten.

Hoe vraag ik een onderdeel aan?

Bij Bart Ebben kunt u altijd een onderdeel aanvragen, zo kunnen onze experts u zo snel mogelijk helpen. Dit kan op de volgende manieren:

  • Om een Motor aan te vragen gaat u naar dit formulier
  • Om een Transmissie aan te vragen gaat u naar dit formulier
  • Om een ECU aan te vragen gaat u naar dit formulier
  • Om een ander onderdeel aan te vragen kunt u op de oranje knop "Stel je vraag" rechtsonder klikken

Is alles bij jullie op voorraad?

Ja, alles wat je ziet op de website is voorradig in Malden, we hebben een groot magazijn waar alles klaar ligt voor je, zo kan je snel over het onderdeel beschikken en weer spoedig de weg op.

Wat we niet in ons magazijn hebben kunnen we voor je zoeken en opsturen. Gebruik hiervoor het aanvraagformulier.

Wat zijn de afkortingen bij een onderdeel?

Als vooraan in de opmerkingen een cijfer-lettercombinatie staat geeft het de internationale code voor kwaliteit weer. Bijvoorbeeld B1, waar B de kilometerstand weergeeft (deze zetten we er nu in kilometers bij) en 1 is de kwaliteit. (1 is bovengemiddeld goed, 2 prima, 3 matig) Let op , als onze onderdelen worden op kwaliteit beoordeeld en als ze onze hoge standaard niet halen worden ze gerecycled en komen ze niet in onze voorraad terecht!

Als achteraan in de opmerkingen twee letters staan zijn dat de initialen van de kwaliteitscontroleur.

RV = Rechts Voor, RA = Rechts Achter

LV = Links Voor, LA = Links Achter

LHD = Left Hand Drive, links gestuurde auto zoals in Nederland

RHD = Right Hand Drive, rechts gestuurd zoals in Engeland

NFP = No Further Production, deze onderdelen worden niet meer nieuw gemaakt en zijn daardoor moeilijk te verkrijgen.

Hand = Handgeschakeld

Auto = Automatische versnellingsbak

! = Let op! Er zijn bijzonderheden.

+ & - = Er zijn extra zaken aanwezig of afwezig (b.v. +dop +deksel of -lampje)

Verkopen jullie complete auto's?

Nee, wij bij Onderdelenbedrijf Bart Ebben verkopen alleen onderdelen. Bij Autobedrijf Bart Ebben is het wel mogelijk om complete auto's te kopen.

Hoe reviseren jullie onderdelen?

We laten onderdelen reviseren bij professionele bedrijven. Natuurlijk denk je snel aan een gereviseerde motor maar ook kleinere onderdelen worden weer als nieuw gemaakt zoals een informatiedisplay. Deze worden bijvoorbeeld voorzien van een nieuw scherm.

We geven dit aan door het woord ‘Revisie’ in de resultaten weer te geven.

Op deze manier kunnen we zeldzame onderdelen een nieuw leven geven.

Waar kan ik mijn Chassisnummer vinden?

Het chassisnummer wordt ook wel VIN-nummer, Vehicle Indentification Number, Voertuigindentificatienummer of framenummer genoemd.

Het chassisnummer staat:

  • Op de achterkant van je Kentekenbewijs deel 1 pasje.
  • Achter de voorruit aan de linker kant (bestuurderskant).
  • Afhankelijk van het merk en model op vele andere plaatsen.
  • Klik hier voor praktische informatie over het chassisnummer

Waar kan ik de Productiedatum vinden van mijn auto?

Met het Citroën DS Peugeot organisatienummer ofwel ORGA nummer kan de productiedag van uw auto berekend kan worden. Aan de hand van deze datum kan precies bepaald worden welke onderdelen voor uw voertuig toepasbaar zijn.

Op deze pagina kunt u uw productiedatum uitrekenen

Waar kan ik de Kleurcode vinden van mijn auto of onderdeel?

Met het zoeken van een kleurcode kan je wel even bezig zijn als je niet weet waar te beginnen. Om gebruikte carrosserie onderdelen te bestellen is een kleurcode wel een belangrijk gegeven.
In deze handleiding staan een aantal handige aanwijzingen om het kleurcode zoeken te vergemakkelijken.

Hoe weet ik zeker dat ik het juiste onderdeel koop?

Ons team zorgt ervoor dat je bestelde onderdeel 100% past wanneer je het chassisnummer meestuurt met de bestelling. Het chassisnummer kunt u invullen in het winkelmandje.

Deze kosteloze controle kost geen extra tijd, het onderdeel is de volgende dag in huis en je bent er zeker van dat het onderdeel precies is wat je zoekt. Het enige wat je hoeft te doen is bij de het bestelde onderdeel het framenummer toe te voegen.

Wat zijn de BTW tarieven en margeregeling?

Wij hebben twee soorten BTW tarieven

Het gewone hoge BTW tarief, Voor Nederland is dat 21% en wordt gebruikt voor nieuwe onderdelen.
Het BTW tarief voor de Margeregeling is 0% en wordt gebruikt voor gebruikte onderdelen.

De Margeregeling is een afspraak met de belastingdienst die we gemaakt hebben waardoor er op onze gebruikte onderdelen geen BTW meer verrekend hoeft te worden. (Dat heeft de 1eeigenaar al gedaan tijdens de 1e aankoop) Achter de prijs staat: 0% BTW (marge)

Hoe zie ik wat de status is van mijn bestelling?

Wanneer u bij Bart Ebben een onderdeel besteld of retour stuurt krijgt u een Track en Trace code via de mail. Met deze code kunt u bij de desbetreffende leverancier (bijvoorbeeld DHL, PostNL of Mainfreight) zien wat de status van uw pakket is.

Mocht u hier niet uitkomen of vragen over hebben, neem dan contact met ons op via 024-3570315

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voor 17:00 uur besteld:
  • Nederland en België: Volgende dag (Uitzondering de Waddeneilanden, deze duren 1-2 dagen langer)
  • Duitsland 1-2 dagen
  • Europa 2-4 dagen
  • Wereld 2-7 dagen

Naar welke landen leveren jullie?

Alle landen van de Wereld, behalve de Verenigde Staten van Amerika en Rusland.

Met welke transporteurs werken jullie?

Bij Bart Ebben werken we vooral samen met DHL als het gaat om transport. Naast DHL versturen wij ook pakketten via PostNL en Mainfreight.

Wat zijn de verzendkosten?

Per onderdeel ziet u wat de verzendkosten zijn in het winkelwagentje.
U hoeft bij meerdere onderdelen maar 1 keer de (hoogste) verzendkosten te betalen.

Auto onderdelen hebben diverse maten en gewichten.
Een schakelaartje past in het kleinste doosje en een Motor moet speciaal verpakt te worden op een pallet. Die kosten verschillen dus ook.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Via de volgende methodes kunt u betalen:

Paypal
Sofort
iDeal
Bancontact
Giropay
EPS
Belfius
KBC/CBC
Przelewy24
Credit Cards

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, gaan wij hier direct mee aan de slag in ons magazijn! Het is dus slechts kort mogelijk om je bestelling te annuleren. Bel binnen maximaal 10 minuten met onze klantenservice 024-3570315. Als de klantenservice gesloten is, bel dan zo spoedig mogelijk wanneer we weer open zijn (ma-vr 08:30 uur) en mail naar [email protected] met duidelijke gegevens zodat we je order kunnen annuleren.

Waarom moet u het Chassisnummer doorgeven?

Heel veel onderdelen zijn optisch hetzelfde maar verschillen toch net iets van elkaar. Om er voor te zorgen dat je het juiste onderdeel in huis krijgt is het mogelijk dat het onderdeel wat je besteld door ons wordt gevalideerd.

We bieden pasgarantie, door je chassisnummer aan ons door te geven hebben we de mogelijkheid om exact uit te zoeken welk onderdeel je auto nodig heeft. Je bent er dan zeker van dat het onderdeel past op jouw auto.

Het enige wat je hoeft te doen is bij de het bestelde onderdeel het chassisnummer toe te voegen in het winkelmandje.

Hoe stuur ik een onderdeel retour?

Mocht je een onderdeel terug willen sturen i.v.m. een van de onderstaande redenen, neem gerust contact op via het retourformulier. Dan helpen we jou meteen verder.

  • Het is een statiegeld onderdeel
  • Er is iets defect aan het onderdeel
  • Het onderdeel is kapot gegaan tijdens transport
  • Je hebt een verkeerd onderdeel ontvangen
  • Je hebt een verkeerd onderdeel besteld

Hoe doe ik een garantieclaim?

Voor een garantieclaim kunt u een aanvraag doen via het Garantie aanvraagformulier

Wat moet ik doen met een statiegeld onderdeel?

Op een aantal gebruikte, gereviseerde maar ook nieuwe onderdelen uit ons grote assortiment rekenen wij statiegeld. We doen dit om aan de vraag naar een bepaald onderdeel te kunnen blijven voorzien.

Om een statiegeld onderdeel retour te sturen kunt u het Retourformulier invullen.

Voor alle informatie over statiegeld bij Bart Ebben kunt u naar deze pagina

Wat moet ik doen als er transportschade is?

Mocht er sprake zijn van schade die is veroorzaakt door een transporteur, dan kunt u een retouraanvraag doen.
Dit moet binnen 24 uur aangevraagd zijn en voor de beste afhandeling raden wij aan om een foto mee te sturen.

Wat moet ik doen als ik het foute onderdeel heb gekocht?

Heeft u een onderdeel verkeerd besteld bij ons, dan kunt u een retouraanvraag doen.

Wat moet ik doen als het foute onderdeel is geleverd?

Hebben wij het verkeerde onderdeel geleverd? Dan kunt u een retouraanvraag doen.

Wat moet ik doen als ik toch het onderdeel niet nodig heb?

Heeft u toch het bestelde onderdeel niet meer nodig, dan kunt u een retouraanvraag doen.

Hoe maak ik een account aan?

U kunt gemakkelijk een account aanmaken via deze link

Hoe maak ik een zakelijk account aan?

Zakelijk account is alleen mogelijk voor garagebedrijven met een BTW nummer.
Om een zakelijk account aan te vragen kunt u contact op te nemen via [email protected] of 024-3570315

Dit zijn de voordelen:

  • Team Bart Ebben staat ter beschikking
  • Advies over Diagnose en Onderdeel keuze
  • Chassisnummer controle bij elke bestelling

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Als u uw account gegevens aan wilt passen, dan kunt u linksboven in op uw naam klikken. Vervolgens kunt u in het linkse menu op verschillende vlakken uw gegevens aanpassen. De meeste contact informatie staat onder het kopje "Account".

Hoe schrijf ik mij in/uit voor de nieuwsbrief?

Als u wilt uitschrijven of inschrijven voor de nieuwsbrief, dan kunt u linksboven in op uw naam klikken. Hier ziet u onder "Account gegevens" een kopje "Nieuwsbrieven". Onder dit kopje kunt u de aanmeld status bewerken van onze nieuwsbrief.

Hoe log ik uit?

Als u wilt uitloggen op onze website dan kunt u linksboven in op uw naam klikken. Vervolgens kunt u in het linkse menu op "Uitloggen" klikken.

Copyright @ Bart Ebben B.V. 1978-2022