Over onze onderdelen

We leveren sinds 1978 alle onderdelen van Peugeot, Ds en Citroën. Ons bedrijf is gespecialiseerd in het hergebruik van goede gebruikte onderdelen. Alle onderdelen die we aanbieden zijn ook daadwerkelijk op voorraad zodat we ze ook nog eens vliegensvlug kunnen leveren. Ook hebben we een zeer groot assortiment nieuwe onderdelen. Plaatwerk en elektronica zijn hier een goed voorbeeld van.
Ondanks dat we heel veel op voorraad hebben zijn er soms onderdelen die ook wij niet hebben. Door een aanvraag verzoek te sturen naar ons zoeken we in ons netwerk heel Europa af om je onderdeel te vinden.
Ook reviseren we onderdelen. Van Motoren tot Radio’s en van Veercilinders to ABS-units. Als je je eigen onderdeel wil laten reviseren neem graag contact met ons op.


Gebruikte onderdelen voordelig & duurzaam

Door het prijsniveau van gebruikte onderdelen, dat grofweg op de helft van de nieuwprijs ligt, bewijst u uw portemonnee een grote dienst. Maar tweedehands onderdelen zijn niet alleen voordelig, door het hergebruik van autoonderdelen is u uw aanschaf ook nog eens duurzaam. Het rechtstreeks hergebruiken zorgt immers wereldwijd voor minder grondstofgebruik, minder energieverbruik en voor minder afval/vervuiling.


De stappen van onze onderdelen

1: Vakkundige Demontage

Het hele proces bij Bart Ebben begint met het ontvangen van een gebruikte auto. Deze auto wordt doormiddel van een programma geïnventariseerd, zo bepalen wij welke onderdelen gedemonteerd worden om door te verkopen en welke onderdelen gerecylced worden of naar de sloop gaan.

Nadat deze auto geïnventariseerd is, wordt de auto op een van onze demontage bruggen gezet. Hier ziet onze demonteur welke onderdelen van de auto afgehaald moeten worden. De onderdelen worden hier zorgvuldig 1 voor 1 van de auto afgehaald en gelabeld met een naam en code.

Dit resulteert in een schap vol gelabelde tweedehands onderdelen en een hoop extra materiaal wat wij recyclen, zoals ijzer.

2: Kwaliteits Controle

Nu alle onderdelen gedemonteerd en gelabeld zijn, gaat het over naar de controleruimte. Hier wordt elk onderdeel zorgvuldig schoongemaakt en geinspecteerd. Er wordt gelet op eventuele beschadigingen, barsten, kleurverschillen en veel meer. Deze worden gerepareerd of gereviseerd. Dit zorgt ervoor dat elk onderdeel op de beste manier de deur uit gaat en de status altijd duidelijk wordt gecommuniceerd.

3: Onderdeel Digitaliseren

Na het schoonmaken en inspecteren van een onderdeel gaan wij over naar het digitaliseren. Hier beginnen wij met het opschrijven van alle nummers die bij dit onderdeel horen. Bijvoorbeeld een onderdeelnummer. Ook beschrijven wij kenmerken zoals een merk, beschadigingen, aanpassingen, toevoegingen, kleur en vele andere.

Nadat we alle informatie verzameld hebben maken wij foto's van onze onderdelen in de Orbitvu. Dit is een professionele fotokast die foto's maakt van alle aanzichten. Naast het fotograferen van alle aanzichten maken wij nog extra foto's voor stekkers, labels en bijzonderheden.

Met de informatie en duidelijk foto's van het onderdeel kunnen wij het nu digitaal compleet maken. Alle informatie en foto's gaan ons programma in en er wordt bepaald onder welke variant het onderdeel valt. Ook wordt de prijs bepaald doormiddel van onze prijsmodule. Nu staat het onderdeel compleet op onze website en database.

4: Opslag in Magazijn

Vervolgens wordt het onderdeel zorgvuldig ingepakt en gelabeld. Dit onderdeel gaat naar één van onze grote magazijnen en krijgt een aangewezen plek. Deze plek wordt gekoppeld aan het label zodat we altijd snel onze onderdelen terug kunnen vinden. Elk onderdeel wordt zo optimaal en efficiënt opgeslagen, zodat de onderdeel in perfecte staat blijven voor vele jaren.

Nu het onderdeel in het magazijn ligt is het klaar om verkocht te worden via onze website of telefoon.

5: Order Controle

Nadat een onderdeel verkocht is, haalt iemand van onze expeditie team het onderdeel uit het magazijn. Dit onderdeel wordt nog een keer nauwkeuring gecontroleerd op alle kenmerken. Ook wordt er gecontroleerd of het onderdeel 100% op de auto van de klant past. Dit doen wij doormiddel van het OEM-nummer of VIN-nummer van een klant.

Nu alles in orde is wordt het onderdeel gekenmerkt, zo garanderen wij de hoogste kwaliteit onderdelen.

6: Wereldwijde verzending

Als laatste stap wordt het onderdeel ingepakt. Dit gaat nauwkeurig met specialistische inpakmaterialen in onze Bart Ebben dozen, te herkennen aan ons logo, slogan en onderdeel iconen. Er wordt een retourformulier toegevoegd en de doos wordt dichtgemaakt.

De doos staat nu klaar om opgehaald te worden door een van onze leveranciers, dit gaat om DHL, PostNL en Mainfreight. Zij zorgen ervoor dat het onderdeel zo spoedig mogelijk bij de klant is, zo kan de auto weer snel de weg op!

Kwaliteitscontrole op tweedehands onderdelen

Geen enkel onderdeel gaat bij ons de deur uit zonder een nauwkeurige kwaliteitscontrole. Bovendien wordt elk onderdeel geselecteerd aan de hand van het chassisnummer van de Citroën, DS of Peugeot waar het onderdeel op gemonteerd zal worden. Door het consequent uitvoeren van deze controles staan wij voor het leveren van het passende onderdeel.

Mocht er met een door ons geleverd onderdeel desondanks een probleem ontstaan, dan is het prettig om terug te kunnen vallen op onze garantie zoals in dit voorbeeld.

Gebruikte onderdelen van Bart Ebben hebben standaard een garantie van 3 maanden. In deze periode wordt een onderdeel, als er zich problemen voordoen, geheel kosteloos vervangen (excl. arbeidsloon en verzendkosten).

Omschrijving kwaliteit & beschadigingen plaatwerk

Om de exacte staat van ons tweedehands plaatwerk te omschrijven gebruiken wij een codesysteem uit de VS. Hiermee wordt de locatie, aard en grootte van een beschadiging exact en overzichtelijk omschreven. U vindt de kwaliteitscodekaart met omschrijving hieronder:

De code
De code is opgebouwd uit drie karakters:
Een cijfer die de positie van de schade aangeeft
Een letter die het type van de schade aangeeft
Een cijfer voor de grote van de schade

Grootte Schade
De grootte van de schade wordt uitgedrukt in creditcard formaat. Schade tot en met één creditcard heeft code 1, een schade ter grootte van twee creditcards verkrijgt vanzelfsprekend code 2.

Type Schade
Het type schade wordt aangegeven met een letter
B: Brand
D: Deuk
E: Verbogen
F: Verkleurd
G: Gat
J: Gescheurd
S: Kras
R: Oppervlakkige roest
T: Lakproblemen
O: Onbeschadigd/all-over
U: Uitdeuken zonder spuiten


Voorbeeld: Code 5S2 bij een achterportier
5: Plaats in midden op de deur
S: Soort beschadiging is een kras
2: 2x de grootte van een creditcard (ca. 10cm.)
Code 000 = Onbeschadigd

Carrosseriedelen bestellen op Citroen of Peugeot kleurcode

Het bestellen van tweedehands carrosserie onderdelen wordt een stuk eenvoudiger bij gebruik van een Peugeot of Citroen kleurcode. U kunt bijvoorbeeld al direct zelf in onze online onderdelenvoorraad kijken. Bij de onderdelen als een motorkap, portier, achterklep, voorbumper, achterbumper, buitenspiegel, voorscherm of achterscherm staat meestal de kleurcode vermeld. Wij hebben een uitleg gemaakt voor het zoeken van een Citroen of Peugeot kleurcode op uw auto.

Uitgebreide kwaliteitscontrole

Wij controleren onze onderdelen uitvoerig op hun werking in de auto en ook na demontage. Eventuele kleine tekortkomingen worden vermeld bij het onderdeel en zullen u door de verkoper worden medegedeeld bij uw keuze. Te grote afwijkingen leiden uiteraard tot afkeur van het onderdeel. Hieronder wat beelden van enkele testjes die wij zoal doen om de kwaliteit van onderdelen vast te stellen:

Copyright @ Bart Ebben B.V. 1978-2023